Amazon optimering
.. Snart kommer Amazon og du kan komme med på bølgen! 

Amazon Markedsføring

Udbyg din forretning og sælg til kunder i hele verden!

Amazon bliver aktive i Danmark før eller siden. Det er kun et spørgsmål om tid, så har du et ønske om, at nå ud til flere spændende markeder? Så kan Amazon meget vel være en oplagt salgskanal for din virksomhed. På Amazon får du muligheder for at sælge din varer på verdens største handelsplatform, og hvis du ikke selv har tid til at håndtere kundeservice, fragt, varelager mv., så kan du få Amazon til at håndtere alt dette.

Vi anbefaler, at man allerede nu begynder at forberede sig på, at Amazon kommer til Danmark. Kom med på beatet før dine konkurrenter!

Hvad er Amazon?

Amazon er verdens største online markedsplads for handel af varer, som befinder sig i store dele af verden, og inden længe befinder Amazon sig også i Danmark.  

Amazon har haft stor succes med en enkelt forretningsmodel, hvor de forhandler virksomhederne produkter og egne produkter. Amazon stiller en salgsplatform til rådighed for dig, som virksomhed, hvor du så kan oprette dine produkter med billede, beskrivelse mv. – ligesom du kan gøre på en webshop. Fordelen ved Amazon er, at de har et stort antal besøgende fra hele verden, som du nu kan nå ud til.

Hvad koster Amazon?

Amazon tager en procentdel af dine salg – hver gang du sælger – som dækker for den service, som de udbyder til dig som virksomhed.

Hvem kan bruge Amazon?

Amazons markedsplatform henvender sig til både små og mellemstore virksomheder samt privatpersoner, som kan sælge produkter på Amazon.

Hvilke muligheder giver Amazon?

Amazon giver dig mulighed for at sælge dine produkter til mere end 300 millioner aktive brugere, som også gør, at Amazon er verdens største handelsplatform.

Ved at forhandle produkter på Amazon, så får du altså mulighed for, at nå ud til helt nye målgrupper med nye potentielle kunder, som du ikke tidligere har haft mulighed for at nå via egne platforme. Det betyder større omsætning, flere salg og forhåbentlig en bedre bundlinje for din forretning.

Vi mener, at man som virksomhed bør tage Amazon til sig, og fokusere på de mange muligheder, som der ligger ved at forhandle produkter via Amazon, frem for at se det som en direkte konkurrent. Det er en mulighed for at bygge endnu en salgskanal på din forretning.

Hvad er forskellen på Google og Amazon?

Den grundlæggende forskel på Google og Amazon er, at forbrugerne som søger på Google ofte bruger den til informationssøgning, altså er de i højere grad ude efter, at studere terrænet inden for eksempelvis barnevogne. De ved endnu ikke hvilken de vil købe. I modsætning til Google, så søger forbrugerne efter produkter på Amazon, hvilket viser, at forbrugerne er længere nede i salgstragten og meget bevidste om, hvilket produkt det er, som de søger efter.

Google giver dig højere placeringer i deres søgemaskine, hvis du optimerer dit website eller webshop med godt indhold(tekst) indeholdende relevante søgeord. Hvis du formår at levere godt indhold, så får du topplaceringer på side 1 af Google, mens Amazon gør det lidt anderledes….

Amazon fokuserer udelukkende på salg. Kort fortalt, så bliver du belønnet med topplaceringer, hvis du er god til at sælge mange produkter på Amazon. Det lyder nemt – og det kan det være – men der er flere faktorer, ligesom på Google, der spiller ind, hvis du gerne vil opnå topplaceringer på Amazon. Se flere af dem her:

Konverteringsrate
Amazon har et stort fokus på din salgsaktivitet på deres platform. De holder øje med, hvor høj din konverteringsrate er, og viser det sig, at den er høj og du er god til at sælge produkter, så bliver du belønnet.

Søgeord
Nogle mener, at søgeord ikke har den store relevans på Amazon, men det betyder stadig en lille del, at der er brugt ord som kunderne efterspørger – ligesom man kender det fra Google.

Pris
Amazon er dygtige til at fremvise den bedste pris til potentielle kunder, derfor er det vigtigt, at være opmærksom på konkurrenternes priser. Såfremt du er dyrere end dine konkurrenter, så vil Amazon se negativt på det, da det vil betyde en lavere konverteringsrate, hvilket i sidste ende betyder at Amazon flytter dig ned i søgeresultaterne.

Produkt titler
Sørg for, at dine produkter har produkt titler, som beskriver præcis, hvilket produkt der sælges. Det er vigtigt at beskrive produktet så godt som muligt. Amazon er vilde med gode beskrivelser.

Produktbeskrivelser
Sæt tid af til at skrive gode og udførlige produktbeskrivelser. De skal indeholde alt fra produktbeskrivelse, tekniske specifikationer, hvad kunden kan forvente af produktet, anbefalinger fra tidligere købere og meget mere. Amazon kigger på, hvor glade dine købere har været, når de har købt dine produkter. Igen er det, som meget andet med Amazon, gjort simpelt. Er køberne glade så bliver du belønnet ved at ligge højere i søgemaskinen på Amazon.

Produktbilleder
På Amazon har du mulighed for at uploade op til 9 billeder på ét enkelt produkt. Vi anbefaler, at du bruger alle 9, da du på den måde giver køberne endnu mere information om produktet. Det er vigtigt at produktbillederne er af høj kvalitet. Produktbilleder er vigtige for at komme højt i søgeresultaterne på Amazon.

Featured Bullet Points
Når disse skal udformes skal det være med fokus på salg og de vigtigste søgeord ift. produktet. Punkterne bliver vist til højre for produktbillederne.

Reviews / Anbefalinger fra købere
Kundeanbefalinger er en vigtig faktor på Amazon. Det er med til at skabe troværdighed til dig, som virksomhed, hvilket gør at du sælger mere. Sørg for at anskaffe verificerede og gode anmeldelser.

Hvordan forbereder du din forretning på Amazon?

Amazon er en unik mulighed for at blive eksponere dine produkter og brands for helt nye målgrupper, som vil betyde mere salg til din forretning.

Uanset hvad, så kommer Amazon til Danmark, og det er vigtigt, at du har overvejet hvordan du skal forholde dig til det ift. din egen virksomhed. Vi anbefaler, at du laver en plan for, hvordan Amazon kan blive en del af din virksomheds salgsstrategi.

Få hjælp til Amazon markedsføring

Hos Aros Media har vi specialiseret os i annoncering og optimering på Amazon. Vi kan hjælpe dig med alt fra opsætning af Amazon, oprettelse af produkter, strategi til Amazon og meget mere. 

Vil du fange potentielle kunder på Amazon? Så kontakt os og hør mere om dine muligheder!

Amazon

Aros Insight 360° rapportering

Som kunde hos Aros Media får du adgang til Aros Insight. Et rapporteringsværktøj, hvor du kan følge med i dine nøgletal og vores arbejde – 24/7. Du får mulighed for at se, hvordan dine søgeord er placeret på Google, hvilke links der peger ind til dit website, hvordan din Google Annoncering performer og meget mere.

Derudover vil du hver måned modtage en PDF-rapport, som viser, hvordan performance har været på de forskellige arbejdsområder som fx SEO, Google AdWords, Linkbuilding, trafik mv. Vores rapporteringsværktøj er nemt at bruge, og hele tanken med værktøjet er, at du skal få større overblik og indsigt i din forretning.

Kontakt os og hør mere!

4 tips til succes med SEO – helt gratis!

Vælg de rigtige søgeord

Overvej relevans, søgevolume og konkurrence, når du vælger søgeord.

Unikt og relevant indhold

Sørg for, at din hjemmesides indhold er både unikt og relevant.

Giv en grund til at komme igen

Dine kunder skal overbevises om, hvorfor skal vælge dig igen.

God samarbejdspartner

Find en god samarbejdspartner, som forstår din forretning og får noget for hånden.

team-on-work

Et samarbejde med

AROS MEDIA?

Simpelt, effektiv og målrettet markedsføring

Søger du en ny samarbejdspartner til online markedsføring? Hos Aros Media hjælper vi dagligt vores kunder med vækst gennem SEO, AdWords, Shopping, Linkbuilding og generelt strategi og udvikling af deres forretning. Vi sætter os altid i vores kunders sted, og ser på din forretning, som var det vores egen.

Læs mere