flere kunder ved målrettet og effektiv
annoncering med Google AdWords!

Google AdWords – Bliv set af dine kunder!

Vi hjælper jer til at blive fundet gennem Google AdWords. Det gælder, uanset om du ønsker at øge dit salg på din webshop, tiltrække nye besøgende eller lokke tidligere kunder tilbage på din side.

…Hvad er Google AdWords egentlig?

Google AdWords er de annoncer, som vises øverst i toppen af Google, hvor de står i en grøn ramme. Annoncerne kan målrettes efter bestemte målgrupper, så de kun er synlige, når personer søger efter det, som jeres virksomhed kan tilbyde. Vi hjælper jer med at klarlægge en strategi for målretning af annoncerne.

Google AdWords giver os mulighed for at se, hvor mange personer der ser din annonce og rent faktisk klikker på annoncen. Du betaler først Google, når en potentiel kunde klikker på dine annoncer og besøger din side. Sammen laver vi en plan for, hvor stort et dagligt budget I vil bruge på annonceringen. Derefter kan vi løbende måle effekten af annonceringen og altid justere annoncerne til.

“Jo mere præcist du kan opdele dine AdWords kampanger, jo bedre overblik og mulige resultater vil du opnå”

Hos Aros Media er vi glade for Google AdWords og de muligheder,  AdWords giver for at lave en effektiv markedsføring og få det bedste ud af dit budget! Du behøver ikke være ekspert i Google AdWords – det skal vi nok klare for dig!

En afgørende del af din markedsføring

Google AdWords kan både bruges alene eller kombineret som en del af en større plan i din online markedsførings strategi. Modsat SEO optimering, så vil man ved brug af AdWords langt hurtigere få relevant trafik til sin hjemmeside, som oftere vil blive omdannet til konverteringer. Fordelene ved AdWords er mange, men ulempen er, at man kun kan blive placeret i selve reklameblokkene blandt søgeresultaterne, og i content netværket på diverse hjemmesider.

AdWords kampanger på Google koster naturligvis penge pr klik, men du bestemmer selv dit budget, og du har mulighed for løbende at justere budgettet, så det passer til dit behov. Selvom 1-2 kr. pr. klik måske ikke lyder af meget, så kan AdWords i det lange løbe blive en dyr affære, hvis du ikke har lagt en strategi for dine annoncer. Det er her, du kan bruge vores hjælp til at komme godt fra start i brugen af AdWords.

Googles auktionshus

Google Adwords er opstillet som et stort auktionshus, hvor en række forskellige hjemmesider og webshop-ejere kan byde på hvilke klik, de vil betale for, og hvor meget de vil betale for hvert klik. Som webshop-ejer er det ikke nok bare at byde højst på de forskellige annoncer. Der er nemlig andre kriterier, som spiller ind. Google sammenligner dine annoncer sammen med dine konkurrenter – bl.a. ud fra hvor mange klik jeres respektive websites får fra besøgende. Det er dermed ikke nok at have det største Adwords budget. Det kræver også, at kunderne finder din side relevant i forhold til deres søgning. Google har to kundegrupper, som de skal gøre tilfredse – virksomhederne og de privat personer, som bruger Google som søgemaskine.

Det er meget vigtigt, at du får skrevet gode og konkrete annoncer til dine produkter, som ender ud i konverteringer. Ellers blive dine klik dyre, og du kan ende med at miste penge på din AdWords-konto. Grunden til, at det er vigtigt at have målrettede annoncer, er at prisen stiger, hvis der er for mange, som byder på de samme søgeord. Det er derfor vigtigt, at du kan finde frem til specifikke søgninger, som dine konkurrenter ikke byder på. Ellers kan du ende med at tabe en alt for høj budkrig. Det kan i bedste fald betyde lavere klik pr. cost pris, samt højere konverteringsrate på din hjemmeside, fordi det tidligere har vist sig, at desto mere specifikke søgningerne er, destro større chance er der for en konvertering.

At longtail-søgninger, som de specifikke søgninger kaldes, er gode i forhold til konverteringer, skyldes, at folk, som bruger lange og konkrete søgninger, ofte er længere fremme i selve købsprocessen.

Eksempel på longtail søgeord

Et eksempel kan være en kvinde som søger efter “Nike sko”. Hun er ikke så langt i købsprocessen endnu, hvilket kan ses af, at hendes søgeord er meget bredt. Hun er nok stadig i gang med at kigge markedet igennem. Et andet eksempel på en kvinde, som er noget længere i sin købsproces, er en kvinde, som søger på “Nike free 5.0 dame sort str 39”. Det er denne slags søgninger, som er yderest interessant, fordi hun ved lige præcis, hvad hun leder efter, og fordi hun allerede er godt på vej til at finde et produkt, er der langt større sandsynlighed for, at hendes søgning ender med en konvertering.

Aros Insight 360° rapportering

Som kunde hos Aros Media får du adgang til Aros Insight. Et rapporteringsværktøj, hvor du kan følge med i dine nøgletal og vores arbejde – 24/7. Du får mulighed for at se, hvordan dine søgeord er placeret på Google, hvilke links der peger ind til dit website, hvordan din Google Annoncering performer og meget mere.

Derudover vil du hver måned modtage en PDF-rapport, som viser, hvordan performance har været på de forskellige arbejdsområder som fx SEO, Google AdWords, Linkbuilding, trafik mv. Vores rapporteringsværktøj er nemt at bruge, og hele tanken med værktøjet er, at du skal få større overblik og indsigt i din forretning.

Kontakt os og hør mere!

4 tips til succes med PPC – helt gratis!

Sporing og tracking

Sørg for, at du fra start måler på den korrekte data.

Fastlæg budget

Få fastlagt et budget og justér til løbende.

Grundigt forarbejde

Sørg for, at din hjemmeside er 100% optimeret og brugervenlig.

Skab struktur

Skab en struktur i dine annoncer fra start og test forskellige typer annoncer.

team-on-work

Et samarbejde med

AROS MEDIA?

Simpelt, effektiv og målrettet markedsføring

Søger du en ny samarbejdspartner til online markedsføring? Hos Aros Media hjælper vi dagligt vores kunder med vækst gennem SEO, AdWords, Shopping, Linkbuilding og generelt strategi og udvikling af deres forretning. Vi sætter os altid i vores kunders sted, og ser på din forretning, som var det vores egen.

Læs mere