Få mere ud af dine besøgende
Klæd’ din hjemmeside på til flere konverteringer

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering – også kaldet CRO (Conversion Rate Optimization) – handler i bund og grund om at få dine besøgende kunder til at foretage en ønsket handling. Dette kan f.eks. være et køb, tilmelding til nyhedsbrev, udfyldelse af en kontaktformular osv.

Når man snakker om konverteringsoptimering, og hvordan man måler den, vil man referere til ens konverteringsgrad/rate. Konverteringsraten måles ved at tage antal besøgende på siden og dividere dem med, hvor mange der foretaget en ønsket handling. Et eksempel kunne være en webshop, hvor der er 100 besøgende, hvor 4 foretager et køb. Konverteringsraten er altså 4 %.

Vi ser ikke så meget på, om konverteringsraten er god eller dårlig, men hvordan vi kan optimere den. For at kunne optimere konverteringsraten, bliver vi nødt til at lave en grundig webanalyse af din hjemmeside for at identificere de faktorer, som kan være med til at optimere konverteringsraten. Det kan ofte være en mere uddybende produkttekst, bedre billeder, en større knap osv., der skal til for at skabe flere konverteringer.

Sammen finder vi den løsning, der er bedst for din virksomhed og skaber en større konverteringsrate og dermed en mindre afvisningsprocent.

Hvordan fungerer konverteringsoptimering?

Når man vil lave konverteringsoptimering på egen hjemmeside, foregår det som oftest ved, at man ser nærmere på en række aspekter, som muligvis gør, at kunderne ikke foretager en konvertering. En god idé er at starte med at kigge på det helt basale, såsom placering i søgeresultater og størrelse af køb. Derudover findes mange andre parametre, som kan justeres på for at skabe flere konverteringer.

For få konverteringer kan også skyldes, at din hjemmesidestruktur er sat forkert op, og at kunderne ikke ved, hvordan de skal navigere rundt på dit website. Det er en god idé at notere problemerne og måske få en neutral deltager til at prøve siden af for at se, hvad vedkommende mener om hjemmesiden.

Når fejlen er fundet, skal du selvfølgelig arbejde på at løse problemstillingen. Men inden du låser dig fast på en bestemt løsning, bør du lave en splittest for at kunne sammenligne flere udarbejdede løsninger. Efter at have testet over en længere periode, har du nu data på, hvilken version der fungerer bedst. Den version kan du efterfølgende implementere.

At lave konverteringsoptimering er ikke noget, du laver på en enkel eftermiddag. Det kan tage lang tid at løse problemet og det kræver derfor også lidt tålmodig, inden du for alvor kan se, at de implementerede løsninger skaber resultater.

Aros Insight 360° rapportering

Som kunde hos Aros Media får du adgang til Aros Insight. Et rapporteringsværktøj, hvor du kan følge med i dine nøgletal og vores arbejde – 24/7. Du får mulighed for at se, hvordan dine søgeord er placeret på Google, hvilke links der peger ind til dit website, hvordan din Google Annoncering performer og meget mere.

Derudover vil du hver måned modtage en PDF-rapport, som viser, hvordan performance har været på de forskellige arbejdsområder som fx SEO, Google AdWords, Linkbuilding, trafik mv. Vores rapporteringsværktøj er nemt at bruge, og hele tanken med værktøjet er, at du skal få større overblik og indsigt i din forretning.

Kontakt os og hør mere!

4 tips til succes med SEO – helt gratis!

Vælg de rigtige søgeord

Overvej relevans, søgevolume og konkurrence, når du vælger søgeord.

Unikt og relevant indhold

Sørg for, at din hjemmesides indhold er både unikt og relevant.

En grund til at komme igen

Dine kunder skal overbevises om, hvorfor de skal vælge dig.

God samarbejdspartner

Bliv kollega med et bureau, som forstår din forretning og som får noget for hånden.

team-on-work

Et samarbejde med

AROS MEDIA?

Simpelt, effektiv og målrettet markedsføring

Søger du en ny samarbejdspartner til online markedsføring? Hos Aros Media hjælper vi dagligt vores kunder med vækst gennem SEO, AdWords, Shopping, Linkbuilding og generelt strategi og udvikling af deres forretning. Vi sætter os altid i vores kunders sted, og ser på din forretning, som var det vores egen.

Læs mere