OnPage SEO er fundamentet for optimering på Google.

OnPage SEO

OnPage SEO optimering betyder, at du optimerer din hjemmeside i forhold til søgemaskinerne. For at dine forskellige sider kan rangere højt på Google, er det vigtigt, at de matcher brugernes søgninger, men samtidig tager højde for Googles algoritmer. At arbejde med OnPage optimering af en hjemmeside kan kræve meget tid og der er mange parametre, som spiller ind, hvis det skal gøres på den mest effektive og givende måde.

Man kan med fordel dele On site SEO op i to områder. Den ene områder omhandler teknisk SEO og det andet område omhandler det indholdsmæssige på siden. Der er mange områder, som er værd at tage et kig på, så når du skal igang med OnPage SEO, kan du med fordel kigge på følgende områder::

  • Struktur på din hjememside
  • Opbygning af dine URL’er
  • SEO tekster
  • Overskrifter (H1, H2 mv.)
  • Metatitles 
  • Metabeskrivelser
  • Opbygning af dine interne links
  • Fjernelse af døde links
  • Og meget mere..

Det er en god idé at tage et punkt ad gangen, ellers risikerer man hurtigt at miste overblikket. Hos Aros Media hjælper vi gerne med at strukturere din hjemmeside og optimere den, så vi kan få det optimale ud af Google og dine kunder.

“ALT-tekst: Giv alle dine billeder en ALT-tekst, og de vil blive vist i søgeresultaterne, når folk søger på billedet navn. Det kan fx være en “Nike Free 5.0 Turbo blå”. Kalder du billedet dette navn, så vil det blive fundet, når folk søger på det”

I vores arbejede med on-site SEO, kigger vi blandt andet på, hvor hurtig din hjemmeside er, om den er mobilvenlig, om dine alt-tags, metatitles mv. er korrekte og mange andre områder. Det er især vigtigt, at din hjemmeside har hurtig responstid og er mobilvenlig, da Google slår hårdt ned på en dårlig responstid, hvor de potentielle kunder skal vente, før en hjemmeside loader. Det samme gælder mobilvenligheden – også kaldet responsivt optimeret. Her er det ligeså vigtigt, at designet er tilpasset mobilvisning, så det brugervenligheden er i højsædet, hvad enten du ser hjemmesiden fra en computer eller en mobil.

Få struktur på din hjemmeside

Det kan klart anbefales, at du laver en oversigt over de søgeord, som du gerne vil findes på, når potentielle kunder skal finde din hjemmeside. Oversigten skal være med til at vise, hvilke søgeord der hører til hvilke undersider. Som regel skal du sørge for, at der er en underside til hvert søgeord, som du har valgt.

Rent SEO-mæssigt vil det næsten altid være din forside, som står stærkest. Det er derfor en god idé at optimere denne side op imod et af de søgeord, hvor konkurrencen er allerstørst, da det dermed er sværere at opnå de gode placeringer.

Hvis du har flere forskellige søgeord på en underside, risikerer du, at din side ender med at rangere dårligere på Google. Hvis du oplever, at du har tre sider, der kunne fokusere på det samme søgeord, så bør du nok undersøge, hvilken side der klarer sig bedst af de tre.

Alt dette og mere til er afgørende for en succesfuld SEO indsats, og derfor analyserer Aros Media din hjemmeside hele vejen rundt, så vi kan sikre, at den har relevant indhold og et stærkt teknisk fundament.

Aros Insight 360° rapportering

Som kunde hos Aros Media får du adgang til Aros Insight. Et rapporteringsværktøj, hvor du kan følge med i dine nøgletal og vores arbejde – 24/7. Du får mulighed for at se, hvordan dine søgeord er placeret på Google, hvilke links der peger ind til dit website, hvordan din Google Annoncering performer og meget mere.

Derudover vil du hver måned modtage en PDF-rapport, som viser, hvordan performance har været på de forskellige arbejdsområder som fx SEO, Google AdWords, Linkbuilding, trafik mv. Vores rapporteringsværktøj er nemt at bruge, og hele tanken med værktøjet er, at du skal få større overblik og indsigt i din forretning.

Kontakt os og hør mere!

4 tips til succes med SEO – helt gratis!

Vælg de rigtige søgeord

Overvej relevans, søgevolume og konkurrence, når du vælger søgeord.

Unikt og relevant indhold

Sørg for, at din hjemmesides indhold er både unikt og relevant.

Giv en grund til at komme igen

Dine kunder skal overbevises om, hvorfor skal vælge dig igen.

God samarbejdspartner

Find en god samarbejdspartner, som forstår din forretning og får noget for hånden.

team-on-work

Et samarbejde med

AROS MEDIA?

Simpelt, effektiv og målrettet markedsføring

Søger du en ny samarbejdspartner til online markedsføring? Hos Aros Media hjælper vi dagligt vores kunder med vækst gennem SEO, AdWords, Shopping, Linkbuilding og generelt strategi og udvikling af deres forretning. Vi sætter os altid i vores kunders sted, og ser på din forretning, som var det vores egen.

Læs mere