Få udarbejdet en grundig søgeordsanalyse og
få topplaceringer på Google.

Få succes med søgeordsanalyser

En søgeordsanalyse giver en afgørende indsigt i, hvordan din målgruppe benytter sig af søgemaskinerne, når de skal finde en hjemmeside, produkter eller services. Desto mere du ved om din målgruppes søgeadfærd, desto mere nøjagtig kan du ramme målgruppen via søgemaskinerne. En søgeordanalyse er en af de første ting, man skal gå igang med, når der skal laves et effektivt arbejde med SEO. Det er nemlig denne analyse som danner fundamentet for det SEO-arbejde, du vil udføre på den enkelte side.

Afhængigt af din virksomheds størrelse og hjemmesides omfang, kan en søgeordsanalyse både være tidskrævende og en stor mundfuld. Hos Aros Media anvender vi udvalgte værktøjer, når der skal udarbejdes søgeordsanalyser. Disse værktøjer viser os, hvor mange der søge på de specifikke søgeord. Det giver os mulighed for at se, hvilke ord der er mange, som går efter at rangere på, og hvilke der kan være stort potentiale i.

“En grundig søgeordsanalyse er en forudsætning for en topplacering på Google. Find ud af, hvad dine potentielle kunder søger efter, og målret dit indhold, nå ud til denne målgruppe og skab mere trafik på din hjemmeside”

Når vi har udarbejdet en søgeordsanalyse, så har vi fundet frem til, hvilke primære søgeord din virksomhed bør fokusere på, og hvilke longtail søgeord, der er relevante for din forretning. Vi kan være behjælpelige med tekstforfatning og implementere søgeordene for dig, men vi kan også rådgive dig om, hvordan disse skal implementeres, så du selv kan udføre opgaven på din hjemmeside.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner er et af de primære værktøjer, som vi anvender, når vi udarbejder grundige søgeordsanalyser for vores kunder. Google Keyword Planner er et genialt søgeordsværktøj, som du kan bruge, når du skal undersøge, om der er søgninger på dine udvalgte søgeord. Du får mulighed for at få indblik i, hvor mange månedlige søgninger, der har været henover de seneste 12 måneder. Men det er ikke det hele. Udover dine egne forslag til søgeord, så kommer Google Keyword Planner selv med forslag til, hvilke søgeord du med fordel kan anvende på din hjemmeside. Det kan dog forekomme, at Googles forslag ikke altid er relevante, hvorfor det er vigtigt, at du er kritisk i udvælgelsen af søgeordene. 

Hjælp Google med at forstå dine søgninger

Det kan sommetider være nødvendigt at hjælpe søgemaskinerne med at forstå kunders hensigt bag en søgning. Fejlen sker ofte, når der bruges søgeord, som er transaktionsbaserede, men som opfattes som informationssøgninger af Google og andre søgemaskiner. Derfor er det vigtigt, at Google medtages i ligningen i forhold til søgninger, da Google kan opfatte søgninger anderledes, end hvad der oprindeligt var hensigten.

Google Suggest og Übersuggest

Når du indtaster et ord på Google, vil den automatisk komme med forslag til din søgning. Google forsøger at gætte sig frem til, hvad det er, du leder efter, ud fra hvad der bliver mest søgt på. Det er en god måde at få inspiration til andre søgeord, som kan være relevante for dit produkt, som du efterfølgende kan analysere i Googles værktøj for søgeordsplanlægning.

Aros Insight 360° rapportering

Som kunde hos Aros Media får du adgang til Aros Insight. Et rapporteringsværktøj, hvor du kan følge med i dine nøgletal og vores arbejde – 24/7. Du får mulighed for at se, hvordan dine søgeord er placeret på Google, hvilke links der peger ind til dit website, hvordan din Google Annoncering performer og meget mere.

Derudover vil du hver måned modtage en PDF-rapport, som viser, hvordan performance har været på de forskellige arbejdsområder som fx SEO, Google AdWords, Linkbuilding, trafik mv. Vores rapporteringsværktøj er nemt at bruge, og hele tanken med værktøjet er, at du skal få større overblik og indsigt i din forretning.

Kontakt os og hør mere!

4 tips til succes med SEO – helt gratis!

Vælg de rigtige søgeord

Overvej relevans, søgevolume og konkurrence, når du vælger søgeord.

Unikt og relevant indhold

Sørg for, at din hjemmesides indhold er både unikt og relevant.

Giv en grund til at komme igen

Dine kunder skal overbevises om, hvorfor skal vælge dig igen.

God samarbejdspartner

Find en god samarbejdspartner, som forstår din forretning og får noget for hånden.

team-on-work

Et samarbejde med

AROS MEDIA?

Simpelt, effektiv og målrettet markedsføring

Søger du en ny samarbejdspartner til online markedsføring? Hos Aros Media hjælper vi dagligt vores kunder med vækst gennem SEO, AdWords, Shopping, Linkbuilding og generelt strategi og udvikling af deres forretning. Vi sætter os altid i vores kunders sted, og ser på din forretning, som var det vores egen.

Læs mere